Total Pageviews

Wednesday, July 27, 2011

Jutawan yahudi Di Amerika Syarikat

Aku tertarik dengan satu bab dalam buku yang aku baru beli which is " Travelog Misteri : ISRAEL kuasai Dunia ". Dalam chapter menarik ni menceritakan tentang dasar kewangan dunia terutama Amerika Syarikat yang menjadi patung bernyawa di bawah telunjuk Israel. MAta wang Amerika Syarikat seolah2 ditindas tanpa belas kasihan dan menyebabkan Amerika Syarikat pemegang hutang tertenggi dunia.



Ni sedikit petikan yang aku ambil dari buku yang dibeli tu. HArap2 menjadi iktibar kepada kita supaya  bingkas bangun dari tidur lena dan keselesaan di bumi Malaysia. Bangkit lah remaja...kita masih punya banyak masa untuk sekurang2 nya mengetahui dimana arah tuju kewangan kita.


"Walaupun populasi Yahudi di Amerika Syarikat tidak besar, namun kebanyakan dari mereka menetap di bandar2 besar seperti New York, Los Angeles, Miami, Philadelphia, Chicago dan Boston. Hampir separuh daripada senarai orang2 terkaya yang dikeluarkan oleh majalah Forbes adalah dari kalangan bangsa Yahudi.
Kelompok minoriti atau sedikit ini mempunyai angka penguasaan dalam ekonomi berkali ganda daripada angka populasi mereka.

PENGASAS SYARIKAT GOOGLE INC.
  • Individu ke-24 paling kaya didunia
  • Kekayaan dianggarkan bernilai USD 17.5 billion
PENGASAS LAMAN WEB SOSIAL FACEBOOK
  • Mark Zuckerberg
  • Individu ke-212 paling kaya dunia
  • Kekayaan dianggarkan bernilai USD 4 billion
STEVEN SPIELBERG
  • pengarah paling gah Hollywood menghasilkan filem2 box office
  • Filem2nya adalah seperti Jaws, E.T, Indiana Jones dan Saving Private Ryan
  • Individu ke-316 paling kaya dunia
  • keuntungan dari sektor perfileman bernilai USD 3 Billion"




4 comments:

  1. Terima kasih kerana membeli. Selamat membaca.

    ReplyDelete
  2. wah agak terkagum sekejap sbb author sendiri drop comment. Thanks..dah habis baca & sgt byk input yg sy dpt dr buku tu. teruskan menulis buku2 yg bermanfaat~ :)

    ReplyDelete
  3. Sila dapatkan buku kedua saya yang baru dipasarkan bertajuk 'Misteri Ya'juj Ma'juj: Bangsa Eropah dan Rahsia di Sebalik Kehancuran dunia di kedai buku MPH berhampiran atau beli online di:

    http://www.mphonline.com/books/nsearchdetails.aspx?&pcode=9789675391316

    ReplyDelete
  4. Sudah beli buku kedua saya 'Misteri Ya'juj & Ma'juj: Bangsa Eropah dan Rahsia di Sebalik Kehancuran Dunia?

    ReplyDelete